Szkoła Podstawowa w Kobierzynie

tel.: 014 678-46-07

e - mail: szkola.kobierzyn@poczta.fm

Wycieczka do Ciężkowic

20 września uczniowie, jak i przedszkolaki Szkoły Podstawowej w Kobierzynie wzięli udział w wycieczce krajoznawczo-turystycznej do Ciężkowic.

Pierwszym punktem wycieczki był Dworek Ignacego Jana Paderewskiego w Kąśnej Dolnej. Na początku oglądnęliśmy film dotyczący życia i twórczości kompozytora. Następnie zwiedziliśmy część jego dawnej posiadłości. Po interesującym spacerku po dworku

wyruszyliśmy w kierunku Ciężkowic . Naszą podróż po "Skamieniałym Miasteczku" rozpoczęliśmy od obejrzenia skałki o nazwie  „Czarownica”. Następnie pokonywaliśmy dość trudną trasę i oglądaliśmy kolejno następujące skałki:   „Ratusz”,  „Grunwald (Piekło)”, „ Warownie”,  „Orzeł i Pieczarki”,  „Borsuk”,  „Piramidy i Lisi wąwóz”,  „Pustelnia”,  „Baszta Paderewskiego”. Uczestnicy wycieczki mogli się przekonać, że nawet w najbliższej okolicy znajdują się interesujące i atrakcyjne turystycznie miejsca.

Ostatnim  punktem wycieczki było zwiedzenie Muzeum Przyrodniczego im. Krystyny i Włodzimierza Tomków w Ciężkowicach. Uczniowie mogli obejrzeć ciekawe eksponaty przyrodnicze zaprezentowane w nowoczesnych wnętrzach wyposażonych w stanowiska interaktywne. Wysłuchali również pogadanki przewodników o życiu wybranych zwierząt występujących na Pogórzu Ciężkowickim.

W dobrych nastrojach, ze zdobytą wiedzą przyrodniczą, wróciliśmy do Szkoły.

Wycieczka była bardzo ciekawa, edukacyjna i na pewno na długo pozostanie w naszej pamięci.