Szkoła Podstawowa w Kobierzynie

33-140 Lisia Góra,

tel.: 014 678-46-07

e - mail: szkola.kobierzyn@poczta.fm

Wycieczka do Warszawy kl. IV - VI ( 7- 8.04.2016r.)

7 kwietnia br. udaliśmy się na wycieczkę do Warszawy. Skoro świt przybyliśmy  na miejsce zbiórki, aby o godzinie 13 dotrzeć na miejsce i zacząć dwudniową przygodę.

Pierwszym punktem  na naszej mapie zwiedzania było Centrum Nauki Kopernik. Mieliśmy okazję zaobserwować wiele zjawisk fizycznych, samodzielnie doświadczyć praw, o których nie było dane nam się jeszcze uczyć i nie mieliśmy o nich pojęcia.

Kolejnym etapem naszej wycieczki było zwiedzanie ulic i zabytków stolicy. Zaczęliśmy do historycznego centrum i najstarszej części miasta „Starówki”, w której znajduje się Zamek Królewski. Podczas gdy pan przewodnik wprowadzał nas w historię miasta, my podziwialiśmy Kolumnę króla Zygmunta III Wazy i Plac Zamkowy. Nastrojowe ulice doprowadziły nas pod Pomnik Małego Powstańca, na Rynek Starego Miasta, a także pod Pomnik Warszawskiej Syrenki, gdzie usłyszeliśmy trzy spośród wielu legend krążących na jej temat. Pogoda dopisywała więc spokojnym spacerkiem przeszliśmy m.in. obok Pałacu Prezydenckiego, Teatru Wielkiego czy też Grobu Nieznanego Żołnierza.

Po tym dość długim lecz jak pouczającym spacerze udaliśmy się na nocleg do Centrum Konferencyjnego „Okopowa”, gdzie czekała na nas pyszna obiadokolacja i deser.

Żądni dalszych wrażeń, zadowoleni z minionego dnia ale też zmęczeni, udaliśmy się na spoczynek, aby następnego dnia udać się na zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego.  Ta pouczająca lekcja historii, opowiedziana zresztą przez panią przewodniczkę pochodzącą z Tarnowa, wzbogaciła nas o wiedzę z tego ważnego dla nas, a w szczególności naszych przodków, wydarzenia.  Mogliśmy wejść do prawdziwego bunkra, poczytać pocztówki z wiadomościami powstańców, oglądnąć zdjęcia z tamtych czasów, zapoznać się z filmem dokumentalnym na temat powstania, a przede wszystkim posłuchać o losach warszawiaków, genezie powstania i jej skutkach. Nigdy nie zapomnimy słów naszej przewodniczki, jakie wypowiedziała na pożegnanie: „Życzę Wam, a także sobie, żebyście nigdy nie musieli doświadczać tego rodzaju wydarzeń”.

Przedostatnim, a zarazem najbardziej wyczekiwanym w szczególności przez fanów piłki nożnej, punktem na naszej mapie wycieczkowej był Stadion Narodowy. Mieliśmy nie tylko okazję poczuć się jak prawdziwi kibice: usiąść na trybunach i zwiedzać obiekt ale również zobaczyć szatnie sportowców, salę SPA, a także wejść wyjściem dla piłkarzy na płytę boiska. Niektórym dane było siedzieć na miejscu, na którym zasiadał sam Cristiano Ronaldo. Ciekawe opowieści pana przewodnika uświadomiły nas, że to obiekt przeznaczony nie tylko dla zawodników piłki nożnej ale także innych dyscyplin sportowych. Świadczyły o tym ponad 2 metrowe drzwi do szatni, które były zaprojektowane specjalnie z myślą o koszykarzach czy siatkarzach.

Ostatnim celem naszej wyprawy był Pałac w Wilanowie. Ten przepiękny zabytek przetrwał w niezmienionej postaci czasy zaborów i obu wojen światowych. Podziwialiśmy jego oryginalny wystrój, który łączył w sobie cechy paryskiego wersalu, włoskiej willi ogrodowej i typowego dla Polski dworu szlacheckiego.

…Ale co dobre szybko się kończy. Musieliśmy wracać. Został nam jednak bagaż pięknych wspomnień: ładnej pogody, miłego towarzystwa, cudownej lekcji historii, zwiedzania pięknego miasta, jakim jest WARSZAWA.